ピヨピヨひよこ日記

自分流に聖書を読んでいます。

聖書を自分流で読んでいます。

131:私の魂は私のうちで・・・

主よ、私の心は高ぶらず、私の目は思い上がらず、

私は、自分の力の及ばないことや

身に過ぎた奇跡的な業に、関係しません。

むしろ、ちょうど乳離れした子供が

母親の懐にいるように、

私の魂は私のうちで、静かにしています。

現代訳

 

 

 

Lord, I have given up my pride

      and turned away from my arrogance.

I am not concerned with great matters

      orwith subjects too difficult for me.

Instead, I am content and at peace.

As a child lies quietly in its mother's arms,

      so my heart is quiet within me.

 TEV